Dan innan julafton

Idag har jag sprungit runt o plockat, tvättat o vigt o lagt in i skåpen. Har även bytt till julsängkläder i alla sängar.

Kom o tänka på en sak. Vad man stressar o grejar för en dag, man far ju runt som en yr höna
för att fixa allt för en dag.
Jo gör man så här mycke för födelsedagar oxå??
Inte jag ialla fall.

Sen skäms jag för en sak varje år vid den här tiden.

Varenda år tänker jag på dom som inte har tak över huvet, inte har nån mat o ingen som bryr sej.
Tänk oxå på hur MYCKET mat vi slänger varje år efter julen e slut. Jag skäms.
Men tyvär så är jag som allra flesta, jag gör INGET åt det. Det lä ju finnas något man kan göra.
Ja ni det är en tanke som har varje år, jag måste ju för f...n gör någe oxå.

Någ sagt om det, alla känner vi julrucshen, paniken o stressen.Imorron är den stora dagen.
Jag längtar till vi sitter vid bordet o få äta av allt gott som man har gjort iordning.

Sen håller jag tummarna, min lilla kille har feber o hosta, just nu ligger han på soffan o orkar inte så mycke.
Jag hoppas att han är piggare imorron, så att han orkar med. Som tur är så är vi inte så många till jul hos oss
i år. Så det går nog bra, men det är trist när dom små är sjuk.

När nu ska jag fixa Sannas säng så är jag klar inför morrondagen.

ALLA NI SOM LÄSER ÖNSKAR JAG ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0