Nu känns det i kroppen.....

Ja nu känns det på riktigt, julkänslan har dykt upp hos mej.
Det känns så mysigt här hemma, med all julpynt o granen.
Jag längtar till kvällen innan julafton, för då är det uppesittar kväll.
Sen så gör man iordning skinkan o myser här. Innan vi går o lägger oss
så läggs det julklappar under granen o en julklapp hos barnen.

Det mysigaste jag vet är på Julaftonsmorron, barnen öppnar sina första klappar, vi äter
gröt o dricker kaffe. Det ska bli såå mysigt. Nä nu börjar jag o längta. Sebbe längtar väldigt mycke.

Barn är ju roliga. Vi har köpt nästan allt som Sebbe har önskat sej.
Igår frågade jag:
Sebbe vad önskar du dej nu till julklapp??
Sebbe sa: En brand bil, inte en liten utan en stor som jag hade förut.

Jaha tänkte jag, det är de enda vi inte har köpt av hans önskelista.
Så jag frågade:
är det inge annat du önskar dej då?
Sebbe svarade nä mamma.

Hehe ja hur gör man då???

Förhoppningvis blir han glad för dom han får ändå.
Eller så får mamma dåligt samvete o köper en.

Ja ni jag vet inte.


Nä nu måste jag kolla maten.



Nu är det 6 dagar kvar till Julafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0