Tandis

Ja idag va det dags för tandläkaren, det va med blandade känslor jag klev in där.
Jag har ju som sagt skräck för dom där, men idag såg jag lite lite framemot besöket.
För ett tag sen så skulle dom dra en tand, å det gick ju så där. Det földe bara med en del
när dom drog då. Har en tid haft ett hålrum där då, vill bara medela att tanden va död.
Har haft lite ont då o då, men inge super jobbigt. Fast nu hade jag svulle upp brevid där. så
jag ville gärna kolla upp. Jaja dom lagade lite, innan fick jag två spruter med bedövning.
Lagningen gick ju bra.

MEN så kom vi till dragningen, eftersom jag va öm där så i med mer bedövning.
Innan dom ens kunde börja så va vi uppe i ca 3 spruter med bedövning.
Dom satte i gång.

Jo det gick ju bra, men så kom dom på en briljant ide. Vi försöker trycka ut var från
tanden. Å JO det kändes kan jag säga.

Ja då fick jag ligga o vila en stund, dom tog kort oxå för att vara säker på att allt hade kommit
med. Men med min tur så va det en liten bit kvar.
Som tur va så ju halva käften bedövad så det gick ju bra.
När jag skulle gå hem så skulle jag bita på en sån där.....ja vad heter det....jo en typ mun O.B som tandisar använder.

Kul gå på gågatan med sne käft.

Kom hem o vilade...efter ett tag så gick ju den där bedövningen ur. ja hur blev det då??
Jo det gjorde sjukt ont, tog en alvedon. I o med det så upptäkte jag att alvedonen va nästan slut.

Så resten av dagen va hell, längtar nu till imorron. Då ska Bea på apoteket o handla värktabletter.
ÅÅÅÅ ja många värktabletter, så jag överlever.

Ja så har min dag sett ut.


Idag är det 15 dagar kvar till Julafton

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men fy, stackars dig :( Hoppas du får sova i natt, sen raka vägen på apoteket i morgon... Fick du inte Citadon av tandis ?? Det fick jag när jag drog en tand för nåt år sedan...

2008-12-09 @ 22:44:26
URL: http://jenny-jnsson.blogspot.com
Postat av: camilla

hallåj. Hoppas det är bättre idag, inge kul med värl. Vad har du för dej idag då?



Hoj Hoj

2008-12-10 @ 08:25:02
URL: http://minflur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0