Söndag

Idag vaknade våran lilla tjej kl 05.00, pigg o full rulle va de på henne. Det va annat med hennes mamma.
Jag va helt dö, min kropp ville bara gå o sova, men det ville inte lillgumman. Efter ca 1 timme kom hennes
bror upp o va pigg han oxå. Satte på barnprogram, o vad gjorde mamma då???    Jo hon slumrade till i ca nån
minut. På den minuten hade Sebbe vare på toa o då såg Sanna att.........JA toadörren va öppen. Jag öppnade mina ögon såg inte Sanna o Sebbe kom in i vardagsrummet, frågade honom va är syrran??? på toa, svarade han.
Men gissa om det fick fart på morsan, jag flög upp o flög in på toa........Där stog ängeln med världens flin o tok glad, med ena handen i..........skurhinken där det va vatten från igår. Jag kunde inte annat än o skratta.
Det va bara till o tvätta av henne, man vet ju inte hon kan ju även ha varit i toastolen (även ett populärt ställe).

Vi kollade lite på bompa, sen när klockan vart ca 7 så gick vi in till köket. Där hämtade vi paketet vi hade gjort
igår. Smög in i sovrummet, alla tre upp i sängen o väckte pappa. Grattis på farsdagen, en nyvaken men glad pappa tittade upp. Han fick två teckningar o en pärlplatta som barnen gjort till honom. Han blev glad, sen kom han upp o då blev det lite kaffe.

Vid tio kom jag på att jag ville till L o P, så min käre man körde dit mej.
Där satt vi o drack kaffe o snackade skit som vanligt.

När jag kom hem så blev det lite städning här hemma o sen middag.

Det börja o kännas att man varit vaken sen toktidigt i morse, men det är bara o hålla igång så går det bra.


Nä nu ska jag fixa lite inför bompa o läggning.

jajaja   det va lite av vad jag gjort idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0