Bakning

Idag fick jag för mej att baka lite kaffebröd.
Började kolla i kokboken, hittade Amrikansklångpanns kaka m. nötter.
Kollade om jag hade det som behövdes, ja jag hade allt utom nötterna.
Tänkte att det får gå ändå, kan ta vit blockchoklad i stället.
Under tiden jag bakade pratade jag med L i telefonen, blandade grejerna som jag skulle.
Hällde smeten i en ugnspanna o svosch in i ugnen.
La på telefonen o kom på f...n bakpulver hade jag glömt, jaja det får väl gå ändå tänkte jag.
När det va klar la jag den på bänken för att svalna. Då tänkte jag att få väl prova igen då.
Blandade ltt igen o bakpulver, in i ugnen med den.
När den va klar så såg den komstig ut, den såg mer ut som om jag inte hade hett i någe bakpulver.
När jag jämförde dom två kakerna så såg den utan bakpulver bättre ut än den med bakpulver.
Vet inte vad som gick fel, men nått fel blev det ialla fall.
Jag tror att jag ska bara hålla mej till sockerkaka i fortsättningen.

På eftermiddan kom mamma o S o S på fika, jag bjöd på den med choklad i. Den blev faktiskt en succe.
Då kanske jag kan baka ändå.. ja jag vet inte jag.

Det blev väl bra i slut ändan ändå...
Nu ska jag snart lägga mej i ett skönt bad o njuta en stund av lugnet.



Kl 22 ska jag se Diagnos okänd.


Trevlig kväll på er.
Hej hopp

Kommentarer
Postat av: maddeh

fin bloggg hörru :)

2009-04-17 @ 00:35:47
URL: http://maddiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0