Bra dag

Idag har det varit en bra dag på alla sätt o vis.
I morse gick jag med barnen på dagis, jag tror ialla fall Sebbe blev glad att det va dagis dags.
På väg hem kändes det skönt att få vara hemma själv utan gubbe o barn.
Jag började med att städa o plocka lite här hemma, öppnade fönster över allt.
Sen kom Camilla o vi tog en kopp java o hade köksbords psykologi. Senare på dan så
klippte Camilla mitt hår, det behövdes kan jag säga. Innan klippningen så plattade jag håret
för att få en klippning som passade till det. Innan plattningen så hade jag toklockit, Camilla tyckte
att jag såg ut som en 50 årig kärring. Ja håret såg ut som permanentat oxå va jag osminkad.
Ja o så klippte hon mej o sej själv, fast i fingret. Fram med plåster o plåstra om, sen fortsatte hon.
När hon va klar så gick jag o kollade, men gissa om det kändes ovant att se sej själv i en annan frisyr.
Det blev lite mer plattning o sen lite gel i håret, lite smink på oxå. Kollade en extra gång i spegeln.
Nu så kändes det bättre, men ändå ovant. det lä ju ta några dagar innan man vant sej.

Jag passade på o städa överallt efter Camilla hade åkt.
vad det luktar gott när man har vädrat. Nu är det vår.
Solen skiner o kvällarna blir allt ljusare o ljusare.

nä nu ska jag kolla lite på nätet o fixa lite mer med denna blogg.
Det är ju fantalastiskt kul o fixa o ordna med den.
Det är lugnande timmarna tickar iväg.
Ha det så bra på er alla.
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0