Jaha

Ja då var påsken snart slut för detta år.
Med blandade känslor måste jag säga. på ett sätt är det skönt att
vardagen är tillbaka, med dagis, jobb, möten mm.
Fast å andra sidan är det trist, för att det har varit mysigt oxå.
Vi har haft grejer att göra tillsammans varje dag.
Vi har haft det så otroligt trevligt för det mesta ialla fall.

Idag Måndag.
Vi klev upp o njöt av morronen tillsammans, Sebbe började efter nån timme
att bli rastlös. Då började jag som vanligt att planera vad vi skulle hitta på.
Först kom jag på att vi kunde ju åka till Jamtli o vara ute där.
Efter ett tag så kom jag på det, vi åker till Mick o Camilla.
Jag kollade med dom o dom skulle vara hemma.
Vi gjorde oss iordning o for iväg, när vi kom dit så tog jag o Camilla med
småbarnen o gick en sväng så dom fick sova.
När vi kom tillbaka drack vi kaffe o surrade som några panelhöner vi är.
Vi hade köksbords psykologi, ett fint ord va??

Senare på dagen frågade Camilla om vi hade någe annat för oss idag.
Nä det va blankt på schemat, så vi blev bjuden på midda.
Trevligt trevligt. Jag o bruden tog bilen o åkte iväg en sväng.
Skönt o bara vara Bea en liten stund, vi bestämde att vi ska ta en tur
till Dollar om nån vecka. Jag hoppas att jag mår bra då så att det blir av.
Kul o ha något att längta till.
Vi åt midda o blev så sjukt mätta o trötta. Sjukt det där att man blir så slö
efter man ätit midda.
Det blev en kaffe på maten, sen efter ett tag åkte vi hem. Jag satt bak o underhöll
Sanna så att inte hon skulle somna i bilen. Väl hemma så började jag direkt o plocka saker,
lite här o lite där. Sanna hjälpte till på sitt lilla sätt.

Nu är det kväll o barnen sover o jag sitter här o knopar ihop några rader.
Jag tänkte krypa ner i soffan o glo på dumburken, få se om det finns någe.

Så har det varit idag.
Tack för en go midda Camilla o Micke, o gott sällskap.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0