Påskdagen (Söndag)

Idag har varit en annorlunda dag för mej.
Allt började igentligen igår kväll, med att jag fick början till migrän.
jag tog tabletter för det o la mej i sängen, efter en stund så somnade jag.
Vaknade klhalv tolv på natten o alla låg o sov, men ingen i vår dubbelsäng.
Gick runt o kollade o hittade Sebbe o Patrik i Sebbes rum sovandes.
Jag va tvär pigg, satte mej skönt i soffan o kollade på filmer på tvn.
Barnen vaknade vid 07:30 o jag hade inte somnat än, började känna mej lite trött.
Vi fixade lite o åt frukost, Patrik o Sebbe for iväg o tvättade bilen en sväng.
Sanna fick rita o jag gjorde kaffe o satte mej en stund.
Efter nån timme kom killarna hem, vi åt lunch. Efter lunchen tog jag Sanna o la mej.
Vi sov kanske en timme. skönt.
Jag fixade lite i köket o bytte lite gardiner, bara för att hålla igång.
Jag tog barnen o gick ut på gården, skönt väder. Ingen sol direkt men varmt.
Patrik tog cykeln o matade katter, när han kom hem så tog vi barnen på en promenad.
Sebbe cyklade, Sanna åkte på trhjulingen. Vi gick till en lekplats o gungade o hade super trevligt.
Efter ett tag begav vi oss hemöver, Sebbe blev arg o skrek hela vägen hem.
Väl hemma så gick gick jag o Sebbe in på hans rum o tog en lugn stund, det behövde han.
Jag är sååå trött, men det är ingen ide o lägga sej nu.
Snart ska jag börja med middan, det blir kyckling o ris idag, mums.
Nu tittar barnen på tvn o tar det lugnt en stund.
Jag för mej känns denna dag underlig, förmodligen för att jag är grymt trött.
Underlig men bra dag har det varit.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0