yr mamma

Ja det är jag det yr mamma.
Ialla fall idag o vissa andra dagar.

Denna morronen började lugnt o mysigt.
Jag o Sanna klev upp o satte oss i soffan, kollade lite på tv o myste lite.
Efter ca en halv timme vaknade Sebbe, då blev det frukost.
Jag gick runt o letade kläder för dagens bravader.
Vi kollade lite på barnprogram mm.
Sen va det dags för påklädning, det slutade med att jag klädde på båda två.
Mitt i allt ringde L, jag är ju så nyfiken när det ringer så jag svarade.
Vi patade lite medans jag klädde på kidzen.
Efter ett tag o jag va klar så sa jag o L hejdå.
Då va det dags o gå, jag tog påsen med extra kläderna o min väska.
Vi gick ut o jag stängde igen dörren. Nere vid vagnförådet kom jag på va e nycklarna.
Jävlar dom är inne i lägenheten, vi ha en sån dörr som man bara stänger så är det låst.
Jaha tänkte jag hur gör vi nu då.........
Jag tog telefonen o ringde Patrik, han skulle komma hem o låsa upp.
Under tiden tog jag barnen o började gå mot dagis, det gick super.
Sanna orkade gå ända fram till dagis.
Jag lämnade av dom o gick hem över, när jag kom fram så va inte Patrik där.
Tog telefonen o ringde, då visade det sej att vi hade gått om varann.
Jag mötte upp han utanför huset o fick mina nycklar.
Skyndade mej o hämta vagnen o upp på dagis med den.
Nu sitter jag i soffan o andas ut en liten stund innan jag ska till habben.
Jag ska även kolla en extra gång så jag har med mej kortet så jag kan åka buss
hem denna gång. Har ingeen större lust o gå från habben o hem igen.

Ja så är det när man är en yr mamma.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0