Måndag

Oj oj vilken dag detta blev.
Dagen började väldigt segt, jag o Patrik va otroligt seg.
Vi klev opp o tog det super lugnt, killade runt här hemma.
Sen åkte Patrik iväg en sväng, jag o barnen tog det lugnt. Ialla fall så
lugnt det går med barn.
När Patrik dök opp så gick jag o M ner på röda korset. Där vi båda gjorde kap.
Helt plötsligt ringde Patrik, jag trodde det va något allvarligt hade hänt.
Jag mötte upp honom o barnen utanför, där bak i bilen låg Sebbe`s nya cykel.
Gissa om det va en kille som ville ut o cykla. Jag o M åkte med hem.
Väl hemma blev det nån kopp java, Sebbe stog breve o trampade.
Vi gick ut så Sebbe fick cykla, han va så stolt o glad.
Han klarade det själv, cykla ifrån mamma o inte ramla.

På eftermiddan hittade jag min kära lilla dotter inne på toan.
Gissa vad hon gjorde där?
Jo det ska jag berätta.
Hon lekta att kattlådan o badrummet va en sandlåda.
Kattsand i toastolen på den runt den, även fullt med sand över
hela golvet.
Ja jag kunde inte bli arg, utan jag brast ut i ett asgarv.
Sen kom snabeldraken (damsugaren) fram.
Jo jag tror att Sanna tyckte att katten skulle få helt ny sand.
O det fick Bosse.

Resten av dagen va ganska lugn, skönt.
När det va läggdags så ville ingen av barnen sova.
Sebbe fick titta på film, men somnade inte.
Sanna fa arg, men när Bosse kutade in i rummet så va oxå nöjd.
Sen blev det tyst, så jag o Patrik trodde att dom sov. Skönt tänkte vi.
Men så helt plötsligt kom det en liten tjej gående utifrån sovrummet.
Gissa om jag o Patrik såg ut som två stora frågetecken.
Hon har kommit på hur man klättrar ur spjälsängen.
Vad kul vi kommer att få framöver. haha.

Nu sover ialla fall Sanna, men inte Sebbe.
Jo en sak till min händige man har gjort röd vinbärs gele.
mums kommer det att bli kan jag säga.

Det va våran händelserika dag.
Nu ska jag ta min son o lägga mej i våran säng.
Han får sova hos mamma o pappa inatt.

Go natt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0