Mitt i allt

Mitt i allt elände så finns dom ljusa stunderna.
Jag är glad att jag har min barn, dom hjälper mej igenom
detta sorgarbete. För med dom finns det alltid roliga stunder.

Vi har bryte min sorg med att ta med barnen på djungelhuset.
Det va så kul, båda barnen såg till att både jag o Patrik hade händerna fulla.
Vi skrattade flera gånger åt deras bravader.
Sen så följde jag o Sebbe med S o S till lillsjön, det va ett härligt avbrott i allt.
Sebbe njöt o jag njöt med honom. Det är dom stunderna som kommer att betyda så mycket för mej.
Barnen ser till att jag får skratta o låter mej själv skratta, det är nog viktigt i sånna här stunder.

Min älskade man har oxå varit till otroligt stor hjälp.
Han har funnis där när tårarna bara kommer, eller när känslorna blir så starka
så man blir knäsvag.


Han är en klippa, utan honom vet jag inte om jag klarat  detta.

Jag är på go väg att komma tillbaka till vardagen igen, men det är svårt.
Stund vis svallar känslorna, o då måste jag gå undan o vara själv.
Då finns min käre man där o tar barnen en stund.

Det är konstigt hur tufft det är o förlora en så nära som sin egen förälder.
Man känner sej mer vuxen än innan.
Konstigt att bli vuxen bara så där.
Alltså jag kan stå på mina egna ben, men det va pappa jag vände mej till
för att få råd eller bara få prata av mej. Helt plötsligt är den tryggheten borta.


Ja det känns annorlunda.
Jag är även glad över mina vänner som ställt upp för mej.
Eller bara kollat upp så att det är bra med mej, det känns skönt att dom finns där.

Nog talat om detta.
Nu är jag slut o ska krypa ner i korjs.

Go natt på er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0