090204 Onsdag

Nu börjar dagen gå mot sitt slut.
Jag har lärt mej idag att man ska aldrig tänka att dan ska bli lugn.
För då brukar det hända grejer man inte räknat med.

Så här har min Onsdag varit, o den började kl.01.30.
Lill gumman ville inte sova, hon va orolig o verkade vara obekväm.
Vi klev upp o satte o vid tv:n, kikade på den o mös.
Kl. 03.00 provade jag o lägga henne igen, men det va ju dumt.
Hon ville inte alls. Då började hon skruva på sej o verka mer obekväm.
Så hon fick lite medecin för magen.
Efter några timmar så somnade hon i min famn, jag la över henne till sängen.
Hon hade verkligen somnat.
Kl 05.30 hörde jag nyheterna på radion, sen va jag borta oxå.
Kl 07.30 vaknade Sebbe o ville kliva upp, så då va det bara o kliva upp då.
Trött va jag i alla fall, gick runt som en sombie.
Efter ca 1 1/2 timme vaknade Sanna klar vaken som om hon hade sovit hela natten.
Fixade frukost o kläder till barnen, hade även lite koll på Sanna.
Hon va pigg o full fart som vanligt, så hon fick gå på dagis idag.
Patrik for iväg med barnen vid 09.30.
Jag la mej i soffan o tänkte ialla fall vara vaken tills han kom hem, men så blev det inte.
Jag vaknade vid 11.30 pigg o klar vaken, tog det lugnt en stund. Sen blev det damsugning o
lite plockning här hemma. Efter det tänkte jag sätta mej ner o äta nått.
Då ringde telefonen.......det va dagis......Sanna hade jätte ont imagen.
I ilfart klädde jag på mej o gick till dagis, hon hade fått ur sej bajset.
Hon va lite trött när jag kom, men jätte glad för att mamma kom.
Tog min gryn o gick på macken o sen raka vägen hem.
Hemma spelade Sebbe på datorn o Sanna vilade en stund i mitt knä.
Vi åt midda o barnen badade, sen va det bompa.
Då ville Sanna sova, så hon gick o la sej. Sebbe kollade klart på bompa o sen blev det sängen
för honom oxå.
Jag har bara tagit det lugnt ikväll.
Nu börjar jag bli super trött, så det blir liggläge snart.

Ja ni så va våran dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0