Tungt

Jag funderar ibland på vad en människa ska behöva klara av igentligen.
Det är ju så att vissa få flera motgångar än andra.
Hur är det så???
Varför får vissa mer prövningar i livet än andra??

Jag vet inte hur man orkar igentligen.
Jag har fått stått ut med mycket i mitt liv. Ibland känns det som om jag bara vill krypa
under täcket för att gömma mej från allt o alla.
Fast det går ju inte, jag måste stå upp o fixa de ena med det andra.
Ibland känns det som om jag inte riktigt orkar mer påfrestningar.
Som tur är så har jag mina vänner o min man som hjälper mej upp.
Sen behöver jag bara titta på mina barn, o då känner jag att det är dom här jag
kämpar o gör allt för.
Det kanske är så för alla föräldrar, att man blir slut som människa då o då.

Jag är glad att jag har mina tre bästa vänner som alltid finns där för mej.
Dom vet att jag oxå finns där för dom.
Ibland är det så skönt att lyfta luren o ringa någon av dom o bara prata ut.
Jag är så lyckligt lottad som har mina tre bästa vänner.


Så nu vill jag hylla dom

Lindha.
Du finns alltid där när jag ringer o inte mår bra.
Du hör direkt när det är nått som är fel.
Du ger mej goda råd.
Jag är så glad att jag ha dej.

Camilla
Du lyssnar på mitt gnäll o bara lyssnar.
Du kommer med råd o andra synvinklar på saker.
Du är en super svägerska.
Du är klok.
Jag är så glad att jag har dej.

Veronica
Du lyssnar.
Du finns.
Du skulle komma på två röda om det behövs.
Du bara finns där o ger mej många glada stunder.
Jag är så glad att jag har dej.


Sen har jag fler vänner o ni är bra ni oxå, jag behöver er oxå.
Dessa tre är det nått speciellt med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0