090126

Ja nu är jag lite arg faktiskt.
Jag ringde försökringskassan idag, skulle höra när mina pengar kommer.
Tog vab med Sanna i början av Dec. Tog mån. - Sön.
Fick veta att jag inte fick ta lör. - sön. ok det kan jag gå med på.
Fram över dan ringde en där ifrån o förklarade för mej att Mån. o Fre. fick jag ingen ersättning för.
NÄHÄ o varför då tyckte jag, jag måste ju stå tillförfogande till jobb dom dagarna oxå.
men näpp rakt av näpp, för att Sanna är ledig från dagis dom dagarna.
Då sa jag: men om nån ringer mej o vill att jag ska jobba så ska ju  Sanna gå på dagis dom dagarna.
Ja men hon har inte gått dagis dom dagarna, så du får ingen ersättning då, ok? sa hon
Jaha sa jag.
vad ska jag göra.....inget jag kan göra.
Det är bara o godta det....
Så nu är jag lite arg. tycker att det är helt fel att dom får göra så.
Jag stämplar 7 dagar iveckan, men får bara ut ersättning i 3 dagar. För att jag är arbetslös.
Sjukt system tycker jag.

Jaja nä nu ska jag dricka kaffe o umgås med kidzen.

Skriv gärna vad ni tycker om detta, alltid bra med att få höra vad andra tycker.

Hej Hej

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det där ang försäkringskassan måste vara något nytt dom bestämt. Tycker att du ska kolla upp det där bättre, för jag tror att du visst har rätt till ersättning de dagarna. För som sagt så står du ju till arbetsmarknadens förfogande och skall med andra ord ha ersättning för de dagarna hon är sjuk.



Jag har då iallafall fått ersättning för de dagar mina varit sjuka när jag var arbetslös. Och fick ersättning även lördag och söndag !!!



Så kolla upp det igen...

2009-01-26 @ 21:25:36
URL: http://www.jenny-jnsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0