Helgen

Helgen har varit helt underbar, var varit ute varje dag.
I lördags va vi ute på gården o grejade lite, Sebbe tränade för fullt på
höjdare med bollen. Sanna fixade mat i sandlådan.
Efter lunch så gick till Olssonskulle, där träffade vi S o S.
Barnen lekte o stojade, jag o patrik fick springa efter Sanna.
Haha men mysigt hade vi ialla fall. När vi kom hem blev det mat o sen gick jag o
barnen ut på gården igen. Sanna träffade en ny kompis o Sebbe tränade på
höjdare. Jag o mamman till Sannas nya ploare pratade.
Alltid trevligt o träffa nya människor.
Vi var ute till 19:30 sen var det dags för läggning, barnen va trötta.

Söndagem började med att vi for till min mamma o grattade henne på morsdag.
Där fick vi tårta o kaffe, super mysigt.
När vi kom hem så va jag ute med barnen en stund. Patrik o Sebbe provade o sätta
upp ett tält. Vi njöt o barnen lekte. Sanna blev super trött o ville absolut inte sova
i vagnen. Så det va bara o gå in med henne.
Medans hon sov bestämde vi att vi skulle äta middan på Andresön.
Så fort sanna vaknade så for vi iväg.
Gud vad härligt. Barnen kastade sten o kollade på kryp, Patrik grillade o jag njöt.
Vi grillade kyckling o korv till det hade vi potatis sallad. mums. va mätt vi blev.
Vi kollade lite stenar, o barnen blev impad när det kom en motorbåt förbi.
Efter ett tag drog vi kosan hemåt. När vi kom hem ville barnen vara ute, o så blev det.
Sanna gick in efter en stund, Sebbe va ute några timmar till.
När vi väl gick in va det bompa o sen gonatt. två trötta barn somnade fort.

Idag måndag blir det inne på förmiddan, efter lunch ska vi gå ut.
Jag tänkte gå till en lekplats lite längre bort.
Hoppas att Sanna sover en stund oxå.
Så vi kommer nog att vara ute några timmar.
Sen är det inplanerat någe mer.

Hej hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0