hemma igen

Nu är vi hemma igen, vad sknt o komma hem.
Innan va det skönt o åka bort, men det är skönare o komma hem.
Vi har haft det kul o mysigt, inte så bra väder direkt men det har gått bra.
I fredags njöt vi mest att vara i blåsjön, J slutade nian så det blev tårt mums.
Vi va ute o grejade på gården, barne sprang runt.
Jag o M o J tog med Sebbe o Sanna till sanddynerna, det va super kul.
Sebbe o J sparkade boll för fulla muggar, Sanna grävde o njöt av denna stora "sandlåda"





Jag la mej ner på sanden o hede på mej huvan för att inte få sand i håret.
Men det blev inte riktigt som jag tänkt mej, där låg jag o njöt slöt ögonen.
Helt plötsligt får jag en massa sand över ansiktet, Sanna släppte en näve sand i mitt nylle.
Go unge.

På lördagen stog regnet som spö i backen.
Inte kul direkt, vi försökte hitta på saker inne. Patrik o Sebbe hittade på lite småsaker.
sanna ritade o grejade, men till slut ville hon gå ut. Så det gjorde vi.
Ute kollade jag o Sanna in en MASSA maskar, stor va dom oxå.
Sen gick två blöta brudar in o fikade lite.
Den dagen gick även mot sitt slut. Sanna somnade på en gång, men inte Sebbe.
Han gick o la sej med mej o Patrik.

Söndag plockade vi ihop o packade bilen.
Vi träffade lite folk som kom upp, Sebbe hjälpte till o klyva lite ved.
Sen bar det av hemöver.

Annat som hänt är att Sebbe har tappat två tänder.
sen fick han en peng för att han hjälpte till med veden.
Allt som allt fick han 90kr.
Han va super nöjd.

Jo på vägen upp blev Sanna helt plötsligt åksjuk.
Hon spyde ner hela sej o lite på mej.
Så mitt i skogen stog jag o ringde 1177 för att kolla om hon kunde få åksjuketab.
1/4 dels tab. fick hon ta. Men det va ju ingen mening just då.
I dag då innan vi åkte så fick hon sin del, sen sov hon i 20mil.
Skönt för henne.

Så nu efter allt plock o grejer hit o dit så sitter jag här o njuter av att vara hemma.

En grej till som jag tycker är häftig, jag har förmodligen fått ett jobb.
Som timvikarie, det är ju alltid någe.
Ska iväg på Onsdag.
Spännande värre.

Nä nu ska jag lägga mej i soffan o kolla vad som är på dumburken.


Hej hopp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0