Fredagen den trettonde

Jag börjar med en fråga.
Hur har eran fredagen den trettonde varit??

Min har varit super faktiskt.
Morronen va super, lugnt o skönt. Vi busade lite o kollade på barnprogram.
Vi skulle börja med påklädningen innan dagis, men då blev Sebbe missnöjd för något.
Han fick tillslut gå på dagis utan täckbyxer, han va super arg.
Väl på dagis så lugnade han ner sej o va nöjd.

När jag hade lämnat dom så gick jag till S o drack kaffe o krämbulle.
Mums va det, vi pratade en massa skit om allt o lite till.
Vi va ute på hennes uteplats o njöt av solens värme.

Vi bestämde även att vi ska gå tjejgåingen i år.
Det ska bli spännande, nu måste jag nog ut o gå lite mer.
Sen ska jag följa med S på en prova på träning, det ska oxå bli spännande.
Kanske det blir någe man fortsätter med.

Jag är ju såå kass på o röra på mitt fläsk.
Kan ju kännas bra i kroppen att röra på sej.
Jaja vi får se.

På eftermiddan hämtade jag o Patrik barnen.
På vägeen hem såg man slask på vägarna, våren är på väg.
Väl hemma blev det middag.
Vi åt korvstroganoff o ris(mums), till efterrätt blev det ostkaka, grädde o sylt.
Det va super gott.
Sen efter det satt man på stolen o va som en blobb.

Ikväll blir det bara lugnt o titta lite på dumburken.

Imorron ska Sebbe o Patrik ut o åka skider i spåret.
Jag tänkte ta en promenad med Sanna när hon ska sova.
Det kan ju vara skönt för henne o få sova i vagnen.

Vad som händer mer vet jag inte än, det blir någe.

Så det va denna dag.
Det är nog bäst o vara hemma ikväll så är man säkrare än ute.
Ialla fall en dag som denna, otursdagen.
Är det en otursdag, eller??
Ja jag vet inte.

Trevlig helg på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0