Livet

Jag vill ta upp en sak som för mej är viktig.
Det är något som vi lever med o kommer att leva med.
Det är att leva med ett bran med speciella behov.

Vår son har en diagnos som heter A-typisk Autism.
Vi är tvungen o planera det mesta o hjälpa honom med saker.
Det är vredesutbrott dagligen.
Ibland är det jobbigt men oftast är det mysigt med denna kille.
Han är super duktig, men många gånger har han det svårt.

Det jag tycker är svårt är att förstå vad som försegår i det lilla huvet.
Tänk o få läsa hur han ser på världen o hur det är i hans huve.
Det är även mycke fajter för honom som vi måste ta.
Mot skola mm.
Det är det tunga med detta.
Att man alltid måste förklara o slåss för sånt som han behöver.

Det känns som om man alltid måste vara stark, fast innerst inne är man svag
ibland.
Jag skulle gå genom eld för han, för att han ska få det han har rätt till.
Tyvär i dagens samhälle handlar allt om pengar, även när det gäller barn.

Det tycker jag är ofattbart.

Tänk om han bara visste hur mycket vi älskar honom.
Det tror jag han gör innerst inne.

Är det nån som undrar någe om detta ämne så fråga på.
Jag svara gärna.

Hoppas att det är nån förälder som går igenom samma som oss
läser detta, hör av dej.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0