Sommartid

Nu är det sommartid som gäller.
Gissa om jag blev glad när jag vaknade?
Jo jag blev det, kollade på armklockan o den visade 07:00.
När jag klev upp o kollade klockan på tv:n så va den 08:00.
Ja jag har haft sovmorron.
Haha ja sovmorron eller.

Jag lärde någe av min svärfar för några årsen.
I alla år har jag haft svårt o hålla koll hur man ställer klockan.
Då sa han en sak som fastnade.
Ställa till sommartid så ser man fram måt sommaren, alltså ställa fram klockan.
Ställa till vintertid så ser man tillbaka på sommaren, alltså ställ tillbaka klockan.
Det tänker jag på varenda gång det ska ställas om klocker.



Idag söndag blev det ändring i planeringen.
Vi skulle ju fira Chester idag, men han har feber o är super tussig.
Så dit kunde vi inte åka, ja vad ska vi hitta på då.
Jo vi åker till krokom o hälsar på, Sebbe får leka med nån så då blir han glad.
Vi sitter o dricker kaffe o snackar skit med L o P.
Sanna knatar runt o upptäcker.
Dit åker vi efter lunch.
Det är ju så svårt med Sebbe för han blir galen om vi bara sitter hemma.
Så för att det ska bli lugnt för alla i familjen, så åker vi o hittar på någe.

Sen är det så bra hos L o P, för dom bor i hus.
Barnen kan vara ute själva på gården.
Sebbe älskar o vara ute o leka.

Sen har jag en fråga.
Hur många släkte ner igår kväll?
Vi gjorde det ialla fall, eller jo vi släkte i köket, hallen, toan, vardagrummet.
Sebbes nattlampa lyste o Sannas nattlampa lyste.
Tv:n va på, men annars va allt släkt.
Det hjälper det det hjälper.
Hur gjorde ni??

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0