Lördag

Ja idag är det lördag igen, fort går det.
Våran lördag har varit full.
Sebbe han är på fjället o har kul.
Patrik o en kollega drog iväg från morron för att plocka bär.
Jag packade väskan med badkläder, satte på Sanna regnmunderingen.
Ut i det gråa vädret, inte kul.
Satte henne på cykeln o iväg for vi, tungt va de. Jag tror att det är
dåligt med luft i bakdäcket. hm där satt Sanna, jaja vi kom från punkt A till punkt B.
Alltså storsjöbadet, det va premiär på det nya badhuset. O även premiär för Sanna
på ett badhus. Ja vi kom in o skulle byta om till badmunderingen.
Det va ett helt företag, för Sanna va så uppspelt för vi skulle ju bada.
Ja till slut kom iväg till slangen med vatten strålar, jag det va ju tur att det bara va vi
där. För Sanna skulle blöta ner sej själv. Hon har kommit in i kan själv åldern.
Ja vi kom ut o fram till barnbasängen. Jag hann knappt lägga bort handukarna så va Sanna i.
Fullt ös medvetslös. Hon sprang o ramlade under vattnet, tog sej upp själv. Hon
hade världens flin på läpparna o sa mamma ja lamla. ja sa ju jag det gjorde du. Men nina nungipor
va inte lika glad som hennes, för mitt hjärt hade tagit en tripp till hjärna o tillbaka.
Huva, sen kom hon ju på att den bassängen som va bättre för hen enligt mej, men enligt va deb djupare
barn basängen bättre. Vattnet nådde till hakan på henne, men ho n skulle gå själv.
Hon tog fram det lilla pekfingret o hede nerhuvet titta på stanna mamma.
tror inte det tänkte jag.
Men vi hade super kul, så kul o få göra sådana saker som är för Sanna.
Att hon får känna sej i centrum, inte ofta det händer.
Så dessa helger kommer jag o ta med sanna på grejer som är för henne.

Det är ju så lätt att glömma henne när Sebbe tar otroligt mycket.

Ja vi cyklade hem o då va Sanna trött. Medans hon sov kom grannen på kaffe.
Sen kom mamma o då spexade Sanna gärnet.
Vid 17 tiden kom killarna från skogen hem. Då va det bara o rensa.
Sanna va inte den bästa rensaren.
Men killarna fick ihop en massa lingon.

jag fick en snilleblixt  då....Det är ju så mycke bråk om dessa bärplockare som
är från andra länder. Skit i dom. Varför inte ta fångar från fängelse o plocka bär o rensa.
Eller, ganska bra ide tycker jag.

Nä nu är det natt i natt.
Imorron kommer Sebbe hem, o jag längtar
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0